Die Porzellanfiguren der Serie shining recollection beruhen auf Fotografien, die in der internationalen Berichterstattung der letzten Jahrzehnte eine besonders große Rolle spielten, die ins kollektive Gedächtnis eingingen und zu weltlichen Ikonen der Gegenwart wurden.
Die Verwendung des Materials Porzellan steht im Kontrast zur traditionellen Darstellung idyllischer Szenerien. Diese Irritation ruft Fragen nach Wert und Umgang mit Medienbildern hervor, thematisiert aber auch den verführerischen Glanz von Krieg und Terror in unserer Gesellschaft des Spektakels. Durch die Transformation von `fast media´ (Fotografie) zu `slow media´ (Porzellan) entsteht eine neue zeitliche und räumliche Präsenz.
The porcelain figurines of the series shining recollection are based on photographs that have played an important role in the international news coverage in recent decades. They have become secular icons of our time.
The use of the material porcelain in my work contrasts with the traditional representation of idyllic sceneries. This irritation causes questions about the value and the handling of media images, but also deals with the seductive glamour of war and terror in the society of the spectacle.
The underlying process of converting `fast media´ to `slow media´ enables an in-depth study of the person in the photo, who steps out of anonymity through the naming in the title.
The use of the material porcelain in my work contrasts with the traditional representation of idyllic sceneries. This irritation causes questions about the value and the handling of media images, but also deals with the seductive glamour of war and terror in the society of the spectacle.
The underlying process of converting `fast media´ to `slow media´ enables an in-depth study of the person in the photo, who steps out of anonymity through the naming in the title.